Yhteisvastuu Nivalan seurakunnassa

Vuonna 2024 Yhteisvastuukeräyksen kohteena ovat yksinäisyyttä kokevat nuoret. Keräyksen kotimaan tuotto käytetään syrjäytymisvaarassa olevien nuorten auttamiseksi. Noin 14 % yläkoululaisista ja toisen asteen opiskelijoista kokee yksinäisyyttä. Kotimaassa yheistyössä seurakuntien kanssa nuoria auttaa HelsinkiMissio. Ulkomaan esimerkkikohteena on Uganda, jossa keräyksen tuotolla parannetaan koulutuksen laatua mm. materiaalihankinnoilla ja opettajien työn tukemisella.

Valtakunnallisesta keräyksen nettotuotosta materiaali- ja markkinointikulujen jälkeen

60 % ohjataan Kirkon Ulkomaanavun kautta mm. Ugandaan

20 % HelsinkiMission kautta tehtävään työhön

20 % seurakunnille paikalliseen nuorten auttamistyöhön.

Vuonna 2024 Yhteisvastuukeräys Nivalassa painottuu lipaskeräykseen ja kolehtituottoihin. Erilisistä tapahtumista ilmoitamme niiden ollessa ajankohtaisia.

Voit lahjoittaa milloin vain mm. MobilePayn kautta numerolla 82261 tai verkkolahjoituksella. Keräyslupa RA/2020/639/Kirkkopalvelut

Pienikin apu on tarpeen! Kiitos kun autat!

Lisätietoa Yhteisvastuusta löydät täältä.